Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Maria - 13 januari 2008 12:59

När jag idag gick hem från jobbet så la jag märke till en sak...


Västeråsare är nog världens envisaste människor, speciellt när det gäller vilken sida man ska gå och cykla på.. Alla har väl fått lära sig att man ska gå på VÄNSTER sida och cykla och åka bil på HÖGER sida...


Och är det en gång och cykel väg så gäller det ju att man ska cykla närmast bilvägen och gå vid kanten.. Och får man möte av en annan gångare så ska man följa "gå på vänster sida".. Men en del är så envisa och ska iaf gå närmast kanten.. Trots att det blir deras HÖGERSIDA.....

Förstår inte varför...??


Samma sak när man går ute i motionssträckorna, te.x på Björnö här i Västerås... Då är det väl artigt att gå på SIN vänstersida oavsett om man går i mot eller medsols riktning.....


Förstår inte.. Och cyklisterna är lika dana.. På en cykle och gång vägmötte jag tre cyklister.. Jag går närmast kanten (min vänstersida) och dem förbannade dumma cyklisterna är envisa och ska in mellan mig och kanten.. Visst det är deras högersida, men dem ska ju cykla närmast bilarne och då ha mig på sin högersida....


Förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt för Västeråsarna när alla andra tycker att det är lätt och kan det.. :)


*puss å krambanan*

Ovido - Quiz & Flashcards