Alla inlägg den 4 januari 2008

Av Maria - 4 januari 2008 10:52

Nu låter jag säkert som värsta tråkmånsen... :/

Men jag bara undrar hur folk tänker ibland... När någon säger att dem inte har några pengar kvar och ändå går och köper massa onödiga saker, hur tänker dem då??


Nu vill inte jag att någon tar illa upp bara för det jag skriver...


Men som i jul tex. min mamma har inte mycket pengar, okej, mer än vad jag har efter alla räkningar och så... men ändå, och hon skulle inte köpa julklappar till mig och min syster... Men ändå gör hon det... Visst det är snällt, det tycker jag. Men det hade räckt om hon bara bakade (vilket hon gjorde oxå)... Om hon visste att jag skulle ha användning av det hon köpte så var det en annan sak... Men jag försöker ju att rensa och hålla undan "onödiga prylar", så får man massa mer i julklapp..  *skratt*


Jag älskar min mamma, det gör jag, men det hade varit bättre om hon kunde tänka lite mer på sig själv och inte köpa massa onödiga prylar till mig och min syster, som jag tyvärr bara lägger i ett skåp...


Nu vill inte jag att någon blir sur för det jag skriver (vet att iaf 2 av mina systrar läser min blogg).. Utan jag vill att ni alla ska tänka efter själva också... Man ska inte säga att man har ont om pengar i ena stunden och sedan gå och köpa massa julklappar (som man sagt att man inte ska göra) nästa stund... Oavsett om det är saker ur en "billighets-låda" på affären, eller dyra saker ur en lyxaffär, så blir det iaf ett par hundra kronor... Baka istället! ;)


Vill också poängtera att jag inte är sur / arg på det min mamma gjorde, jag uppskattar det verkligen... Men det behövs inte.


*puss å krambanan*

Ovido - Quiz & Flashcards