Direktlänk till inlägg 31 maj 2009

Sjukdomar och Konfirmation

Av Maria - 31 maj 2009 23:06

Lars har varit sjuk onsdag-fredag. Han vart plötsligt dålig på onsdagen, magont, illamående och febrig. Så han åkte hem från jobbet, vilket han aldrig brukar göra, utan han brukar uthärda dagen ändå. Men denna gång slog det ner hårt. Dagen började med att han var trött, riktigt trött, på morgonen, precis som om man knappt har sovit på natten.


På fredagen sen efter att jag kommit hem så åkte vi till Vagnhärad, till Lars mamma. Åt lite mat och hade trevligt, senare på kvällen kom Lars ena bror, Peter. Då vart det lite pokerspelande :) Jag gick plus 100 kr och det gjorde Lars mamma också. Lars och Peter gick back 100.. Fan vad vi är bra! Girlpower!! :) Hehe...


Lördag ; Konfirmation.

Min älsta systerdotter Carolina konfirmerade sig idag i Trosa.

Efteråt åkte vi hem till henne, åt lite mat som hon lagat och fikade lite.

Både min mor Britt, min syster Margareta och min bror Arent var där. Det var så trevligt så :)


Efter en lång dag så åkte vi hem till lilla Kolbäck igen.


Söndag ; Lars jobbar

En tråkig dag eftersom Lars måste jobba. Kanonfint väder och jag hade ingen lust att vara ute.. Eller jo, egentligen, men det vart inte riktigt så.

Fick ett sms av min bror Valfrid, han undrade om jag var hemma under eftermiddagen/kvällen. Jo, visst det skulle jag ju vara. Så jag fick lite städlust och började städa OM dem nu skulle komma, vilket inte var bestämt. Och det var ju skönt att få sånt gjort ändå.

Diskade, tvättade kläder, dammsög.. Ja, det behövdes ju göras hur som hellst, så nu fick jag bara lite mer motivation :)

Mitt i min trappdammsugning så hörde jag i dörren "hallå". Och där var dem ju..

Var så skönt att se dem igen, det var ju ett tag sen sist (mammas 60-årsdag 8:e juli -06) Jag visade dem huset och lite så, men dem stannade inte på varken kaffe eller mat :( Men dem ville ju komma hem efter denna långa dag, och det förstår jag, dem hade ju förberett maten hemma innan dem åkte hemmifrån.


Dem vart inte så långvariga men det var kul ändå!


Nu är det bara två jobbarveckor kvar innan semestern! :D


Bilder från konfirmationen kommer..


 
 
Niniz

Niniz

2 juni 2009 08:55

Hellu!

Verkar hända endel hos er, inga lugna veckor direkt *s*
Ha en kanondag kramen

http://Niniz.bloggagratis.se

 
niniz

niniz

3 juni 2009 09:24

Hallu!
får skriva här igen för du har ju inte uppdaterat bloggen än :)

Nja, hört från Lars men ni inte direkt vad som händer mer än att ni ska äta middag(?) kl16 hos mormor (?) och sen komma, men sover inte kvar utan åker hem(?)

Vet du vad jag ska kika på idag?`
Trådlösa mickar så de så *ler*
Hörde att det var några som skaffat sig såna...hrm...

kramelikram

http://Niniz.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ingrid

5 juni 2009 21:16

Jag vill framföra ett enormt stort TACK för att ni kom på Carolinas konfirmation!! och tusen tack för det fina halsbandet jag fick av er födelsedagspresent. Jag bär det hela tiden och har fått många fina kommentarer om det. Ta hand om er! Många kramar från Stora syster yster..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 oktober 2009 22:00

. . . . . . . http://lillasystermaria.wordpress.com/ . . . . . . . ...

Av Maria - 27 oktober 2009 20:03

Var hos frisören den 13/10 Var hos frisören den 27/10    Först klippning..... Sen slingor.....                                               ...

Av Maria - 25 oktober 2009 11:16

Ja du syster, VARFÖR måste det vara så mycket ful reklam på våra fina "stilfulla" bloggar...?   Ska nog också försöka hitta ett nytt tillhåll så snart jag kan...   Och för er som undrar så finns ju alla gamla inlägg / bilder kvar på våra blog...

Av Maria - 25 oktober 2009 11:05

Har hittat en mysig och fin liten affär i Köping, som heter Cias. Massa presentartiklar, ljus och blommor.. Har köpt på mig lite och pysslat.    Här är mina resultat.                                                                   ...

Av Maria - 19 september 2009 15:27

Igår började jag min dag som vanligt på jobbet 05.00 när jag går förmiddag. På morgonen sätter vi ihop alla maskiner och band och hämtar tråg så att allt ska vara iordning tills att alla andra börjar jobba 06.00. Sagt och gjort, vi fixade allt på m...

Ovido - Quiz & Flashcards