Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Fortfarande sjuk

Av Maria - 8 januari 2009 10:58

Fortfarande sjuk, förkylningen har väl blivit bättre, men har sån fruktansvärd hosta. I går natt fick jag (eller Lars) knappt sova. Stackars Lars som måste jobba morgonpasset... :/


Inatt kunde jag knappt sova förrens det var dax för Lars att gå till jobbet, då försökte jag sova igen men bara hostade och hostade...

Inte så kul, och hostmedicinen hjälper ju knappt (det gör den väl säkert men inte så mycket som man vill).. Så efter en stund så gick jag och la mig i soffan och försökte sova där, man ligger ju lite bättre med ryggen där då om man hostar har jag märkt.. När klockan var sju halv åtta tror jag att jag äntligen somnade och sov någon timme iaf, vaknade vid kvart över tio.


Det är bra iaf att man har så mycket spel och bara kan ligga i soffan och ta det lungt hela dagarna iaf. Har fått ett nytt favorit spel; Little Big Planet. Det är jättekul, speciellt när Lars kommer hem och vi spelar det tillsammans. :)


Kan ju oxå berätta att vi var och skrev på papprerna på huset igår.

Så nu är vi officiella husägare!

Huset är besiktat, handpenningen läggs den 14/1-09, vi får flytta in den 1/4-09 och tills dess så ska Anna se till att en energibesiktning blir gjord.

Tydligen så kunde man göra en sådan redan sen 2006, men från 1 jan 2009 MÅSTE det finnas en om man ska sälja ett hus, ny lag, tack EU! Men den gäller iaf i 10 år och man behöver inte ta till sig råden som man får heller, men den måste vara gjord.

Tack pappa för informationen :)


Ja, det var väl typ det jag hade för den här gången...


Puss å krambanan!

 
 
vampireslave

vampireslave

9 januari 2009 13:35

krya på dig!!
kramar

http://vampireslave.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Nina

10 januari 2009 12:41

Skoj med huset tjejen!
Grattis!


Tråkigt med din hosta. Ligg högt (som i soffan) el sitt och sov, så kommer inte hostan lika mkt *tipsa*

Hälsa gube och kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 30 oktober 2009 22:00

. . . . . . . http://lillasystermaria.wordpress.com/ . . . . . . . ...

Av Maria - 27 oktober 2009 20:03

Var hos frisören den 13/10 Var hos frisören den 27/10    Först klippning..... Sen slingor.....                                               ...

Av Maria - 25 oktober 2009 11:16

Ja du syster, VARFÖR måste det vara så mycket ful reklam på våra fina "stilfulla" bloggar...?   Ska nog också försöka hitta ett nytt tillhåll så snart jag kan...   Och för er som undrar så finns ju alla gamla inlägg / bilder kvar på våra blog...

Av Maria - 25 oktober 2009 11:05

Har hittat en mysig och fin liten affär i Köping, som heter Cias. Massa presentartiklar, ljus och blommor.. Har köpt på mig lite och pysslat.    Här är mina resultat.                                                                   ...

Av Maria - 19 september 2009 15:27

Igår började jag min dag som vanligt på jobbet 05.00 när jag går förmiddag. På morgonen sätter vi ihop alla maskiner och band och hämtar tråg så att allt ska vara iordning tills att alla andra börjar jobba 06.00. Sagt och gjort, vi fixade allt på m...

Ovido - Quiz & Flashcards