Alla inlägg den 21 mars 2007

Av Maria - 21 mars 2007 14:24

I måndags (12/3) fick jag reda på att jag får fortsätta på mitt nuvarande jobb Hilton Foodgroup här i Västerås. Jag har jobbat där i ett år nu (17 timmar i veckan) och nu var det dax för företaget att ge några fast anställning och låta väldigt många gå... Tyvärr så kan / får dem inte anställa alla.. eller inte ens hälften. Så nu har cheferna varit i en riktigt jobbig sits. Men förra måndagen så gick jag in till in chef och frågade om han hade bestämt sig ännu. Han var upptagen och bad mig komma tillbaka efter 15 min... Snacka om att man blev nervös då.... Jag gick tillbaka in i produktionen och jobbade, sen efter 15 min så gick jag ut till chefen igen. Vi satte oss i ett litet rum och skulle prata. Han sa att dem hade bestämt sig för att behålla mig om jag ville vara kvar!! :DSjälvklart ville jag ju det!!Han sa att dem tror på mig och att jag har ju skött mig hittills och han sa att dem tror att jag kommer fortsätta med det.. :) Kännes skönt som fan.. :) Och detta år som varit så har jag bara varit sjuk typ 2 eller MAX 3 gånger. Jag har bara tagit 1 dag ledigt (komp)... Så det märks nog på mig att jag trivs.Det som var så coolt var att mina närmsta chefer (linjeoperatörerna) på de båda skiften och linjeoperatören på grannlinjen har fått vara med och bestämma vilka som dem vill ha kvar, det är ju trots allt dem som måste stå ut med oss :) Och alla tre hade sagt till chefen att dem ville ha kvar mig och att jag är duktig.. :D *Wiiiee*Då vart jag glad... Hehe...Så så ligger det till. Och vi som jobbar 17 timmar i veckan har nu chansen att få jobba heltid i sommar, när heltidarna går på semester... :)Och det känns så skönt. Och får jag jobba heltid i sommar så kommer jag förhoppningsvis få semester tillsammans med sambon. Han har sökt 4 veckor semester i augusti, och jag har sökt 3 veckor... Det blir min första semester från något jobb överhuvudtaget... Min och sambons första semester tillsammans (blev tesammans 29/03-2004)!! Ska bli så skönt. Nu ska vi bara vänta på att semesterlistorna kommer ut och att vi fick beviljat i augusti båda två... :)Och Lars sökte att få jobba under sommaren ute på "planeringen" och inte inne i produktionen. Ute på planeringen så planerar man in ordrar till linjerna i produktionen, hur mycket vill Ica ha och till när, kan linjen hinna detta på en dag, har vi råvara till detta, har vi personal så dem hinner, detta ska köras i morgon - byt verktyg till imorgon bitti.... osv osv...Så han ska få sitta i värmen på kontoren i sommar och leka kunnig.. *skratt* Han är jätteduktig redan på massor av deras program och vet i stort sett hur allt fungerar... Han är lite av en allt-i-allo-vetare på jobbet.. :)Det är bra älskling!! Visa framfötterna!!Ja, det var väl det som jag hade på hjärtat denna gång.. :)Puss å krambanan!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards